Oppmerksomhet er en forutsetning for endring. Derfor må de glemte krisene inn avisene for å få inn donasjoner. Men det er vanskelig når Leger Uten Grenser ikke har midler til reklame.

Leger Uten Grenser jobber med fem glemte kriser, men enkelte kriser driver flere klikk for avisene enn andre. Dermed skrives det heller om orkaner og jordskjelv enn at åtte millioner pakistanere lever med hepatitt C.

First Aid Banner Kit er et samarbeid mellom norske annonsører og Leger Uten Grenser der både merkevaren og Leger Uten Grenser får frem sitt budskap.

På firstaidbannerkit.no kunne annonsører
bestille sitt skreddersydde Banner Kit.

Slik kunne annonsørene donere bort sin annonseplass til Leger Uten Grenser for å sette søkelyset på de fem glemte krisene og samtidig samle inn penger fra privatpersoner.

Dette ble et samarbeid som profilerer merkevarene på en ny måte, men viktigst av alt:
Et konsept der vi samarbeider om å redde liv som ellers ville gått tapt.

Færre dør når flere vet.